Przede wszystkim: 1. obrona miasta czyli wojsko, najlepiej choplici wsparci lucznikami (na poczatku, pozniej to juz inna bajka) + medycy i kucharze. 2. obrona portu czyli jakiekolwiek statki obronne. 3. nie zbrojcie wszystkich miast "po rowno". W ten sposob zadne miasto nie jest bronione dobrze. Lepiej jest zostawic "eskorte przyboczna" a glowne sily trzymac w jednym miescie. 4. materialy przewozic do 1 miasta najlepiej chronionego - czasem nie oplaci sie atakujacemu tracic duza ilosc wojska. Koszt ich wyslania na dluzszy dystans przekracza mozliwe zyski. 5. jesli chcecie cos gdzies wybudowac, wyslijcie tam transport i budujcie po przeslaniu. Warto na czas przewozu (czasem kilka transportow) przemiescic wiecej wojska do obrony zasobow. 6. Nie wykupujcie wszystkich mozliwych dodatkow w warsztacie. Wykupcie to, czego naprawde wam potrzeba. Przykladowo po co wam dodatki dla procarzy czy statkow z taranem? Przeciez zaraz tego nie bedziecie uzywac. 7. Jesli stac was na strzelcow, zlikwidujcie lucznikow - koszt ich utrzymania jest wysoki. 1 strzelec zastapi 2 lucznikow, a kosztuje mniej niz 2 lucznikow. 8. Jesli rozwiazujecie armie to ludzie wracaja do miasta i zwracana jest czesc materialow. Po rekrutacji liczba ludnosci gwaltownie spadnie, spadna wiec dochody przy zwiekszonych kosztach. Robcie to wiec dopiero po zleceniu trenowania wojska, inaczej populacja sie przepelni i ludzie sie rozejda i zostaniecie z reka w nocnoku.
|